Saskaņā ar “Orkla Latvija” ilgtspējas stratēģiju uzņēmums turpina pievienotā cukura samazināšanu zīmola “Gutta” nektāriem un dzērieniem. 2021. gada laikā uzņēmums plāno kopumā samazināt pievienotā cukura daudzumu nektāriem un dzērieniem par vidēji 8,3%.
“Ilgtspējas stratēģijas ietvaros mēs pilnveidojam virkni produktu receptūru, tostarp uzlabojam “Guttas” dzērienus un nektārus, samazinot pievienotā cukura daudzumu. Šāds receptūru pilnveides process prasa rūpīgu darbu ilgtermiņā, jo ir jāveic produkta testēšana, garšas un īpašību pārbaudes, lai garantētu nemainīgi augstu kvalitāti. Dažiem dzērieniem cukura samazinājums pat pārsniedz 10%, tostarp mango-zemeņu dzērienam, plūmju nektāram un citiem. Šobrīd esam notestējuši visu sortimentu, un līdz gada vidum būsim pabeiguši pakāpenisku pāreju uz nektāriem un dzērieniem ar samazinātu pievienotā cukura daudzumu, tai pat laikā saglabājot dzērienu cienītājiem tik ļoti svarīgo garšu,” uzsver “Orkla Latvija” komunikācijas direktore Lineta Mikša.
“Gutta” sortimentu veido vairāk nekā 34 produkti, no kuriem 44% ir sulas un smūtiji bez pievienota cukura[1], savukārt 56% ir nektāri un sulas dzērieni. Latvijā iecienītākā “Guttas” sula ir tomātu, ābolu-vīnogu un apelsīnu, savukārt populārākais nektārs – multiaugļu, bet sulas dzēriens – mango–zemeņu. Maijā “Gutta” tirgū sāk piedāvāt jaunumu – dārzeņu sulu.
“Guttas” sulu sastāvā ir augstas kvalitātes augļu sulas koncentrāts bez pievienota cukura1. Sula satur augļos sastopamo dabisko cukuru – fruktozi. Cukura daudzumu sulās nosaka arī augļu raža, līdz ar to tā mēdz atšķirties sezonu no sezonas. Savukārt dzērieni un nektāri tiek radīti no sulu koncentrātiem, papildus pievienojot ūdeni un cukuru.
Sulu, dzērienu un nektāru patēriņa paradumi Latvijā ir daudzveidīgi – vairums cilvēku dod priekšroku sulām, bet citi dažādu garšu dzērieniem un nektāriem. Galvenokārt izvēle tiek izdarīta par labu garšai, līdz ar to sortiments tiek veidots tā, lai piedāvātu labākās garšas nektārus, dzērienus un sulas.
Šis projekts tiek īstenots “Orkla Latvija” ilgtspējas stratēģijas ietvaros, kas paredz apņemšanos darboties saskaņā ar atbildīgiem, ētiskiem un uz ilgtermiņa attīstību vērstiem uzņēmējdarbības principiem visā piegādes ķēdē, sākot no ražošanas līdz produktu nonākšanai veikalos. Vairāk par “Orkla Latvija” ilgtspējas stratēģiju var uzzināt šeit: https://orkla.lv/ilgtspeja/.
[1] Augļu sastāvā ir fruktoze – dabīgais cukurs, bet konkrētā produkta receptūrā nav pievienots papildu cukurs.